Diskusný príspevok
Autor: sp-prace (16)
Typ práce: Maturita
Typ práce: Maturita
Dátum: 22.07.2011
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 264 slov
Počet zobrazení: 29 561
Počet zobrazení: 29 561
Tlačení: 1 571
Uložení: 1 550
Uložení: 1 550
Jazyková otázka:
Charakterizujte diskusný príspevok. Vytvorte osnovu diskusného príspevku o autorovi podľa vlastného výberu.
Patrí medzi náučné útvary rečníckeho štýlu:
Kompozícia: oslovenie úvod jadro záver poďakovanie
1. oslovenie
- dodržiavame spoločenskú hierarchiu
- v texte ho môžeme niekoľkokrát zopakovať, vždy ho však v texte oddelíme napr. ,milí poslucháči,..........
2. nadviazanie /úvod/
- súhlasné alebo nesúhlasné vyjadrenie na to, čo odznelo v referáte alebo v predchádzajúcom diskusnom príspevku napr.
- chcel by som nadviazať na pána Mrkvičku
- dovoľte, aby som sa aj ja vyjadril k diskutovanému problému
- nemôžem nechať bez povšimnutia tvrdenie môjho predrečníka
3. vyjadrenie vlastného názoru /jadro/
a) výklad: vysvetľuje svoj názor, argumentujeme, presviedčame dôkazmi, odvolávame sa na literatúru, citujeme, využívame aktuálne poznatky o danej problematike. S cieľom presvedčiť poslucháča o svojom názore, dodržiavame nadväznosť myšlienok a logické zdôvodňovanie a argumentovanie /bibliografia na primárny prameň, odvolávky v texte/
b) úvaha: - používame subjektivizujúce slová napr. myslím si, podľa mňa, podľa mojej mienky, môj názor je
- vyjadrujeme vlastné hodnotenie problému
- hovoríme vždy za seba
c) záver: - konštruktívne navrhnutie riešenia problému, stručné zhrnutie /2-3 vety/
napr. na záver mi dovoľte zhrnúť návrhy na riešenie tohto problému...
4. Poďakovanie za slovo
napr. Ďakujem Vám za pozornosť
Lexika:
a) výkladová časť
– objektívny prístup autora
- využívať pojmovosť, tzn. prevaha podstatných mien, bezpríznakové slová, termíny, čísla, fakty, presnosť, vecnosť
b) úvahová časť:
- subjektívny prístup autora, používame prídavné mená, expresívne slová, rečnícke otázky
Syntax:
a) výkladová časť:
- zložené súvetia, najmä príčino – následkové alebo príčino – dôsledkové
- polovetné konštrukcie / s príčastím alebo prechodníkom/
b) úvahová časť:
-pestrá modalita viet, t. j. oznamovacie, opytovacie, zvolacie, želacie
Dôležité dodržať nadväznosť myšlienok a logické zdôvodňovanie a argumentovanie
Charakterizujte diskusný príspevok. Vytvorte osnovu diskusného príspevku o autorovi podľa vlastného výberu.
Patrí medzi náučné útvary rečníckeho štýlu:
Kompozícia: oslovenie úvod jadro záver poďakovanie
1. oslovenie
- dodržiavame spoločenskú hierarchiu
- v texte ho môžeme niekoľkokrát zopakovať, vždy ho však v texte oddelíme napr. ,milí poslucháči,..........
2. nadviazanie /úvod/
- súhlasné alebo nesúhlasné vyjadrenie na to, čo odznelo v referáte alebo v predchádzajúcom diskusnom príspevku napr.
- chcel by som nadviazať na pána Mrkvičku
- dovoľte, aby som sa aj ja vyjadril k diskutovanému problému
- nemôžem nechať bez povšimnutia tvrdenie môjho predrečníka
3. vyjadrenie vlastného názoru /jadro/
a) výklad: vysvetľuje svoj názor, argumentujeme, presviedčame dôkazmi, odvolávame sa na literatúru, citujeme, využívame aktuálne poznatky o danej problematike. S cieľom presvedčiť poslucháča o svojom názore, dodržiavame nadväznosť myšlienok a logické zdôvodňovanie a argumentovanie /bibliografia na primárny prameň, odvolávky v texte/
- vyjadrujeme vlastné hodnotenie problému
- hovoríme vždy za seba
c) záver: - konštruktívne navrhnutie riešenia problému, stručné zhrnutie /2-3 vety/
napr. na záver mi dovoľte zhrnúť návrhy na riešenie tohto problému...
4. Poďakovanie za slovo
napr. Ďakujem Vám za pozornosť
Lexika:
a) výkladová časť
– objektívny prístup autora
- využívať pojmovosť, tzn. prevaha podstatných mien, bezpríznakové slová, termíny, čísla, fakty, presnosť, vecnosť
b) úvahová časť:
- subjektívny prístup autora, používame prídavné mená, expresívne slová, rečnícke otázky
Syntax:
a) výkladová časť:
- zložené súvetia, najmä príčino – následkové alebo príčino – dôsledkové
- polovetné konštrukcie / s príčastím alebo prechodníkom/
b) úvahová časť:
-pestrá modalita viet, t. j. oznamovacie, opytovacie, zvolacie, želacie
Dôležité dodržať nadväznosť myšlienok a logické zdôvodňovanie a argumentovanie
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Slohové útvary – Diskusný príspevok | Učebné poznámky | 157 slov | |
Diskusný príspevok – rady, ako ho správne písať | Ostatné | 223 slov | |
Diskusný príspevok znaky | Referát | 336 slov | |
Diskusný príspevok | Učebné poznámky | 176 slov | |
Diskusný príspevok - slohový útvar | Učebné poznámky | 299 slov | |
Diskusný príspevok a druhy diskusie | Ostatné | 225 slov | |
Interview, Diskusný príspevok, Príležitostný prejav | Referát | 459 slov | |
Referát, diskusia, diskusný príspevok, zápisnica | Učebné poznámky | 268 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#diskusný príspevok #diskusné príspevky #diskusný príspevok- tolerancia #diskusny prispevok solidarita #diskusný príspevok najdôležitejšie povolanie #Diskusný príspevok sloh #diskusny prispevok vzor #diskusný príspevok vegetarianstvo #diskusny prispevok diskriminacia #diskusný príspevok slohový útvar #slohové práce slovenský jazyk diskusny prispevok #Diskusný príspevok-diskriminácia #osnova #diskustný príspevok #diskusny prispevok maturita #diskusný príspevok referáty #osnova diskusneho prispevku #čo je to diskusny prispevok #diskusný príspevok gramatika #Ako pisať doskusny prispevokDiskusia: Diskusný príspevok
Pridať nový komentárVygenerované za 0.018 s.